HOME

film, seriál, True blood - Pravá krev, movie True blood, fotky z filmu, fotogalerie, recenze, online

True blood - Pravá krev / True blood

Drama / Fantasy / Horor
USA, 2008, 24x60 min

Režie: Alan Ball, Scott Winant, John Dahl, Michael Lehmann, Daniel Minahan, Nick Gomez, Marcos Siega, Anthony Hemingway
Hrají: Anna Paquin, Stephen Moyer, Sam Trammell, Ryan Kwanten, Rutina Wesley, Jim Parrack, Carrie Preston, Alexander Skarsgård, Chris Bauer, William Sanderson, Michelle Forbes, Deborah Ann Woll, Lois Smith, Lynn Collins, Jessica Stroup, Adalia Braydon, Raoul Trujillo, Lizzy Caplan, Željko Ivanek, Mehcad Brooks, Bill Maher, Randy Oglesby, Jeff Bryan Davis, Adina Porter, Michael McMillian, Scott Alan Smith, Nelsan Ellis, Kevin McHale, Kelli Maroney, Ed Quinn, Evan Rachel Wood, Kristin Bauer, Valerie Cruz, Nicholas Gonzalez

Info:

Seriál True blood-Pravá krev - mysteriózní příběh s prvky hororu, satiry i erotického thrilleru vychází z fantaskního předpokladu, že upíři skutečně existují a tvoří svéráznou minoritu – podobnou třeba homosexuálům, náboženským sektám či národnostním menšinám. Poté, co byla vynalezena umělá krev (odtud originální název seriálu), kterou lze běžně koupit v obchodech či u benzínek, upíři už nemusejí požírat lidi a mohou s nimi normálně koexistovat. O jejich právech a způsobech integrace se vedou debaty v televizi
. Jednu z nich lze zahlédnout hned v první epizodě…

Dějištěm napínavého i vtipného dramatu s řadou sexuálně otevřených scén je fiktivní městečko Bon Temps v Louisianě. Hlavní hrdinkou příběhu je servírka Sookie Stackhouseová (Anna Paquinová), obdařená nadpřirozenou schopností. Dokáže slyšet to, co si lidé skrytě myslí. Vzhledem ke své výjimečnosti to ale v životě nemá jednoduché… V městečku, kde se všichni navzájem znají (a jež vzdáleně připomíná dějiště slavného Lynchova díla Městečko Twin Peaks), se jednoho dne objeví skutečný upír Bill Compton (Stephen Moyer). Charismatický muž, jenž nepatří mezi obyčejné smrtelníky a vzhledem ke své dlouhověkosti věku pamatuje občanskou válku, se stane objektem hrdinčina zájmu
. Jeho příchod, podobný zjevení tajuplných cizinců z westernů, však předznamená sérii morbidních úmrtí, která vedou k nejrůznějším podezřením...

Další klíčovou postavou
je hrdinčin bratr Jason (Ryan Kwanten), který rád obšťastňuje ženy ve svém okolí a libuje v drsných erotických praktikách. Jinou důležitou figurou je hrdinčina nejlepší kamarádka – prostořeká černoška Tara (Rutina Wesleyová), která lidem říká, co si o nich myslí a má kvůli tomu problémy v zaměstnáních. Další zásadní postavou je hrdinčina vlídná a tolerantní babička (Lois Smithová), jež má zájem o historii. Další figury tvoří vzorek obyvatel typického amerického maloměsta…

Seriál True Blood – Pravá krev, realizovaný podle románu Charlaine Harrisové nabízí řadu analogií a interpretací. Mnohožánrovou koláž lze vnímat jako alegorii o současné Americe, paralyzované strachem po teroristických útocích z 11.září. Také jako satiru o obskurních subkulturách a jejich roli v konzumních společenstvích. Také jako polemiku s rasismem, xenofobií a dalšími předsudky, pramenícími z lidské omezenosti. Také jako drsnou karikaturu nejrůznějších popkulturních ikon… Spletitý příběh se dá vnímat i jako úvaha o riziku poznání, jež otvírá nepoznané sféry, může však znamenat i propad do pekel… Podle scenáristy Alana Balla - laureáta Oscara i ceny Emmy - jde o "popcornovou zábavu pro chytré", zalidněnou pestrou škálou rozporuplných existencí. Se seriálem True Blood - Pravá krev, který převrací naruby schémata běžných televizních soap-oper, se můžete těšit na unikátní zážitky...

1. série:

Epizoda 1:
Poté, co byla vynalezena umělá krev a rozjela se její masová výroba, upíři mohou žít mezi normálními lidmi. Sookie Stackhouseová, servírka se zázračnou schopností slyšet cizí myšlenky, propadne kouzlu přitažlivého upíra Billa Comptona. Zachrání ho před rabijátským manželským párem Rattrayových, kteří chtějí kšeftovat s jeho krví. Mezitím její nejlepší kamarádka Tara skončí s prací v nákupním centru. Hrdinčin bratr Jason je zatčen poté, co jeho přítelkyni Maudette kdosi zavraždí.

Epizoda 2:
Bill oplatí Sookie její pomoc tím, že ji zachrání ze spárů Rattrayových a vyléčí její rány vlastní krví. Dívčiny smysly se tím zázračně posílí. Upír je pozván k Sookie domů a setká se s jejím bratrem Jasonem, dívčinou vlídnou babičkou a prostořekou Tarou. Poté spolu absolvují dlouhou noční procházku, během níž si svěří nejedno tajemství. V závěru dívka hledá Billa v jeho útočišti, kde ji uvítá houf jeho krvežíznivých kamarádů.

Epizoda 3:
Po zmařeném útoku na Sookie se upíři dají na ústup. Bill jim dá najevo, že si na dívku dělá nárok. Sam hledá u Merlotta východisko ze své osamělosti, zatímco Tara se snaží uniknout před zuřivostí své opilé matky. Jason, kterého Dawn zavrhne, se obrací o pomoc k černochovi Lafayettovi, což je Merlottův kuchař.

Epizoda 4:
Po další záhadné smrti se Jason octne pod dohledem policie. Tara ho vytáhne z maléru, ona ani Lafayette však neumějí vyřešit Jasonovy obtíže. Sookie využije svých nadpřirozených schopností při hledání vraha, aby zprostila obvinění svého bratra. Přesvědčí Billa, aby ji vzal do upířího baru Fangtasia. Bill demonstruje své schopnosti, když je zastaví neurvalý policista.

Epizoda 5:
Bill - odmrštěný rozezlenou Sookie - si získá publikum v kostele svými vzpomínkami na občanskou válku. Andy a Bud se však svého podezření nezbaví. Sam se snaží o sblížení se Sookie, ačkoli dívka na trvalý vztah není připravena. Lafayette, který ignoruje Tařino odmítnutí, přesvědčí Jasona, aby si dal upíří krev zvanou „V juice“. Bill vzpomíná na bolestnou válečnou událost, která navždy změnila jeho osud.

Epizoda 6:
Ochromená Sookie hledá útočiště před přáteli, kteří se staví
proti ní. Jason, který se oboří na svou sestru i na Andyho, bojuje s příznaky svého návyku na „V juice“. Tara se brání sblížení se svou matkou, která se chce zbavit vnitřních démonů a potřebuje dceřinu pomoc. Sam a Tara vytvoří spojenectví při společném hledání „něčeho skutečného“.

Epizoda 7:
Vyzrazení hrdinčiných bolestných zážitků z dětství přiměje Billa k akci. Tara se sice tváří skepticky, souhlasí však s tím, že matce zaplatí terapii. Jason, který pátrá po „V juice“, jede do Fangtasie, kde se setká s mladou dobrodružkou Amy. A trio mužů si chce vynutit spravedlnost na partě upírů, kteří se střetli s Merlottem při hledání svého druha Billa.

Epizoda 8:
Sookie si je vědoma následků další tragédie. Taru ohromí zvrat, jaký prodělala její matka, a zvažuje podobnou terapii i pro sebe. Amy sice okouzlí návštěvníky u Merlottea, Jasonovi však ukáže i svou temnou stránku. Rene požádá Arlene o ruku, zatímco Sookie hlídá její děti. Později souhlasí s tím, že využije svých schopností, aby pomohla vůdci upírů Erikovi zbavit se zloděje ve Fangtasii.

Epizoda 9:
Bill prolomil upíří tabu tím, že se stal ochráncem Sookie. A musí za to zaplatit vysokou cenu. Jason a Amy unesou upíra jménem Eddie, aby získali jeho krev. Lettie Mae se zjevně uzdravuje a nedůvěřivá Tara konzultuje s Miss Jeaneette vymítání vnitřního démona. Dojde k další děsivé tragédii a Sookie požádá Billa, aby ji v jeho nepřítomnosti chránil Sam.

Epizoda 10:
Sam, který v dané situaci hledá kompromis, sdílí se Sookie její tajemství. Tara si myslí, že její matka se konečně zbavila démona, a společně oslavují. Sookie při zásnubní party odhalí zneklidňující fakta. Jason a Amy diskutují, co udělat s Eddiem. Tara se řítí vstříc bizarnímu střetu na silnici
a skončí ve vězení. Na tribunálu upírů Bill čelí tvrdému trestu za svůj čin. Následuje kuriózní rozsudek...

Epizoda 11:
Bill plní podmínky rozsudku, které mu uložil tribunál. Sookie se snaží rozluštit tajemství své nejnovější vize. Jason si dělá starosti ohledně společné budoucnosti s Amy. Tara se hněvá na svou matku, která ji odmítá dostat z vězení. Její nálada se ale zlepší, když jí přijde na pomoc bohatá „sociální pracovnice“ Maryann. Lafayette je znechucen senátorem, který útočí na upíry. Sookie v Billově nepřítomnosti nachází útěchu u Sama.

Epizoda 12:
V závěrečné části Sookie odhalí pozadí vražd v Bon Temps a octne se ve smrtelném ohrožení. Tara se rozhodne, že udělá všechno pro to, aby s Maryann dostala druhou šanci. Jason najde nové zaměstnání poté, co ho ve vězení navštíví protiupíří horlivec jménem Orry. Bill pokouší osud při posledním pokusu zachránit Sookie. Sam je rozrušen setkáním se starou známou a Lafayette zjistí, že se octl na špatném místě…

2. série:

Epizoda 1:
Šokující vražda přivede Bon Temps do varu. Vztah Sookie a Billa prochází zkouškou, když dívka zjistí, že je předkem Jessicy a byl zapleten do smrti jejího strýce. Sam si vzpomíná na setkání s Maryann, když mu bylo sedmnáct. Jasonovi spadne do klína nečekaná výhra a dva nepřátelé zjistí, že sdílí tajemnou kobku a možná i stejný osud.

Epizoda 2:
Sookie je nucena vyrovnat se s Billovým závazkem vůči Jessice i s nesnázemi, jež přináší přítomnost dospívajícího upíra. Na konferenci Světlo dne Jason udělá příznivý dojem na ambiciózní vůdce Steva a Sarah Newlinovy, nikoliv však na svého žárlivého spolubydlícího Lukea. Maryann okouzlí ochránce Merlotte a ukáže se, že Sam nedokáže zastavit hýření.

Fotogalerie k seriálu True blood-Pravá krev